søndag 29. juli 2012

Tørrmuring i våt sommer

Da huset vårt ble bygd på 1950 tallet laget man murer ved å støpe et tynt lag med sement utenfor tørrmur. Nå har tiden tært på muren og den har begynt å falle sakte, men sikkert sammen. Som en øvelse før den store muren startet jeg og en god hjelper på den minste delen av muren. Blomsterbedet bak muren har ventet på dette og har derfor blitt oversett i år i påvente av renoveringen. Dette er også en mye brukt sti når vi skal til hønsehuset så vi trenger en bedre vei.



2 kommentarer:

  1. Muren ble skikkelig oppgradert! Artig med levende dokumentasjon av fremdriften :) Regner med at muren har litt helling bak mot terrenget? Jeg er veldig glad i steinmurer, og det kunne jeg tenkt meg selv!

    SvarSlett
  2. Ja den har god helling bak. Er svært usikker på hvor flink jeg egentlig er til å mure, men har lyst å prøve uten sement først så får vi heller støype den fast om den ramler. Regelen er at alt under 1 m kan du gjøre selv! Fotograferingen var kanskje det morsomste av alt!

    SvarSlett