tirsdag 27. april 2010

Sol i ei lita potte

I fjor og i forfjor var eg så heldig å få vere med på hagebesøk hos Roy og Lin, dei har ein fantastisk vakker og velstelt hage her i byen. Roy er hollender, og velkjent i hagesirklar for løkblomstringa si. Tulipanane var høgdepunktet begge gongane eg var der, og det var virkeleg eit syn. I fjor hadde dei balkongkasser fulle av narsissen 'Rip van Winkle', avblomstra då eg var der. Eg fekk ein pose løkar frå kassene med meg heimatt, og gleda meg til blomstring i Blåbærhagen. Men i fjor haust var jo ikkje hagelysta på topp hos meg, versjuk og gravid som eg var. Både desse og mange fleire løkar blei liggande i kjellaren, og plutselig kom snøen i desember... me vei jo alle at den varte og rakk, og dei blei ikkje eingong mogleg med panikksetting av løkar i romjula, slik det pleiar vere. så stakkars Rip fekk hard medfart og mange av løkane tørka rett og slett inn. Men eg var optimistisk og planta dei i ei potte på seinvinteren. Og eit par av løkane overlevde vanstellet og no står det ein blom i potta og ser ut som sola sjølv!

Eg innser at Blåbærhagen aldri vil kunne bli like velstelt og ordentlig som Roy og Lin sin hage. Her set skogen, terrenget og bergknausane sitt preg og me får aldri noko formelle parterrebed eller feilfrie plenar, uansett kor sterkt mannen i huset ønskar seg det. Men alt har sin plass, og det einaste me kan gjere er å spele lag med villmarka rundt oss og oppnå ein slags halvvill tilstand i hagen. Og det trur eg nok me skal lukkast med!

Klarar ikkje la vere å legge inn eit par fleire helleborusbilder:


2 kommentarer:

  1. Den øverste julerosen var nydelig. Ad hagestil synes jeg de hagene som er "pyntede" versjoner av naturen er vakrest. Det er litt som "naturlig" sminke. ;) Det er penere enn helkunstig - i mine øyne.
    Og plen, vel... det komme an på hva man ønsker å bruke tiden på. Jeg synes en pen plen er pent - men det kan også en eng være.

    Dere finner sikkert noen kompromisser. Som regel strigler man jo mer jo nærmere huset man kommer?

    SvarSlett
  2. Eg heilt fornøyd med ein halvkultivert naturhage, smgj, det passar meg nok betre enn ein strigla formell hage. Men av og til kjenner eg på ja-takk-begge-delersyndromet...

    Eng er heilt klart like fint osm plen, og plenen kan godt ha både kløver og mose i seg utan at det gjør meg noko. Men skvallerkålen, den er over mi toleransegrense! Så det gjeld å finne ein balanse ein kan leve med.

    SvarSlett